مراقبت های پوستی

نیاسینامید اسید در محصولات پوستی چیست و چه تأثیری بر روی پوست می گذارد؟

نیاسینامید چیست

حتماً شما هم نام ترکیبات نیاسینامید را در محصولات پوستی شنیده‌اید. آیا می‌دانید این ترکیب چه تأثیری بر روی پوست می‌گذارد؟ در این مطلب ضمن معرفی این ماده و منابع آن، تمام مزایای استفاده از نیاسینامید اسید را به شما گوشزد می‌کنیم.

گوشه ای از بهترین محصولات پوستی که حاوی نیاسینامید اسید هستند:  سرم نیاسینامید اسید اوردینری

 

نیاسینامید اسید چیست؟

گروه B در ویتامین‌ها خانواده‌ای بزرگ هستند. هر یک از انواع این ویتامین به اشکال مختلفی وجود دارند و با نام‌های مختلفی شناخته می‌شوند. به طور مثال ویتامین B3 به دو شکل نیاسینامید اسید و نیاسین در طبیعت وجود دارد.

بدن نیاسین موجود در مواد غذایی را به نیاسینامید تبدیل می‌کند اما استفاده تنها از منابع طبیعی آن پاسخگوی نیاز بدن شما نیست. امروزه از نیاسینامید اسید در مکمل‌ها و محصولات مراقبتی پوست زیادی استفاده می‌شود. در ادامه منابع طبیعی این ویتامین را به شما معرفی می‌کنیم.

نیاسینامید در کدام مواد غذایی وجود دارد؟

در قسمت قبل گفتیم که نیاسین موجود در مواد غذایی را به نیاسینامید اسید تبدیل می‌کند. در صورت مصرف مواد غذایی زیر، این ویتامین گروه B را دریافت خواهید کرد:

  • انواع غلات
  • تخم‌مرغ
  • سبزیجات برگ سبز
  • لوبیا
  • شیر
  • ماهی

از آنجایی که جذب نیاسینامید در بدن به صورت غیرمستقیم است نمی‌توان از اثرات و فواید این مواد غذایی برای مراقبت از پوست کافی نیستند. اگر می‌خواهید از فواید نیاسینامید اسید برای پوست بهره‌مند شوید باید از محصولات آرایشی حاوی آن یا مکمل‌های دارویی استفاده نمایید.

نیاسینامید اسید چه تأثیراتی بر روی پوست دارد؟

حتماً شما هم بارها از تأثیرات فوق‌العاده نیاسینامید بر روی پوست شنیده‌اید. ما در این قسمت تمام فواید این ویتامین را بر روی پوست به شما معرفی می‌کنیم. با اطلاع از این فواید بهتر می‌توانید مشکلات پوستی خود را درمان کنید.

گوشه ای از بهترین محصولات پوستی که حاوی نیاسینامید اسید هستند: نیاسینامید اسید بالانس

 

پوست خود را تقویت کنید

پوست به عنوان اولین سد دفاعی در بدن شناخته می‌شود و از چند لایه مختلف ساخته شده است. نیاسینامید اسید ماده ضروری برای ساخت لایه سطحی پوست است. در نتیجه باعث تقویت پوست و افزایش قدرت دفاعی بدن می‌شود. این ماده رطوبت پوست را حفظ کرده و از خشکی یا پوسته‌پوسته شدن آن جلوگیری می‌کند.

کراتین پوست خود را زیاد کنید

نیاسینامید اسید ماده ضروری برای ساخت کراتین در پوست است. در صورتی که کراتین موردنیاز بدن خود را تأمین کنید، پوست، ناخن و موی شما سالم و مستحکم باقی می‌مانند. این ترکیب به تولید و ترمیم کراتین در پوست کمک خواهد کرد در نتیجه پوست شما سالم‌تر باقی می‌ماند.

منافذ پوستی خود را کوچک کنید

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات پوستی که افراد مختلف آن روبرو هستند، بزرگی منافذ پوست آن‌هاست. این افراد که با عارضه پوست پرتقالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند به دنبال راه‌های مختلف برای از بین بردن این مشکل هستند. نیاسینامید اسید به راحتی می‌تواند منافذ پوست را کوچک کرده و سطح پوست شما را یک‌دست و هموار نماید.

التهاب و قرمزی پوست را از بین ببرید

در صورتی که پوست شما به سرعت ملتهب و قرمز می‌شود، با مصرف نیاسینامید اسید می‌توانید این مشکل را رفع نمایید. بسیاری از پزشکان مکمل‌های دارویی حاوی این ماده را برای درمان مشکلات التهابی و بیماری‌های پوستی شدید مانند اگزما تجویز می‌کنند.

هیپرپیگمنتاسیون را کم کنید

بیماری هیپرپیگمنتاسیون باعث ایجاد لکه‌های بسیار زیادی بر پوست می‌شود و معمولاً به دلیل قرار گرفتن پوست در مقابل تابش شدید نور خورشید ایجاد می‌شود. اگر با افزایش سن به فکر رفع این لک‌ها نباشید ممکن است جای آنها برای همیشه در پوست شما باقی بماند. همچنین در صورت محافظت نکردن از پوست این لکه‌ها روزبه‌روز بیشتر می‌شوند.

گوشه ای از بهترین محصولات پوستی که حاوی نیاسینامید اسید هستند:  نیاسینامید اسید لاروش پوزای

 

چربی پوست خود را کنترل کنید

از دیگر کاربردهای نیاسینامید اسید می‌توان به کنترل چربی پوست اشاره کرد. جالب اینجاست که این ویتامین نه تنها چربی پوست را کنترل می‌کند بلکه از خشکی بیش از اندازه آن نیز جلوگیری می‌نماید. اگر پوست شما چرب و مستعد آکنه است با استفاده از محصولات حاوی نیاسینامید می‌توانید این مشکل را رفع نمایید.

از پوست خود محافظت کنید

پوست ما در طول روز در مقابل عوامل آسیب‌زای بسیار زیادی قرار می‌گیرد. اگر از آن در مقابل آلاینده‌های موجود در هوا، گازهای گلخانه‌ای و تابش مستقیم نور خورشید محافظت نکنیم با عوارض جدی روبرو خواهیم شد. نیاسینامید اسید واکنش‌های اکسیداتیو را کنترل کرده و مانع از صدمه دیدن پوست خواهد شد.

از پیری زودرس پوست جلوگیری کنید

با افزایش سن پوست خشک شده و چین و چروک‌هایی در آن مشاهده می‌شود. در صورتی که از محصولات مراقبتی نیاسینامید اسید استفاده کنید، با این علائم مبارزه خواهید کرد. این ماده نه تنها خطوط ریز ایجاد شده در صورت را می‌پوشاند بلکه از ایجاد چین و چروک‌های جدید نیز جلوگیری می‌کند.

قدرت ترمیم‌کنندگی پوست خود را افزایش دهید

اگر جای زخم لک و جوش بر روی پوست صورت شما تا مدت‌ها باقی می‌ماند باید مقدار مصرف خود از ویتامین ب۳ به شکل نیاسینامید اسید را افزایش دهید. در صورتی که پوست شما قدرت ترمیم‌کنندگی خوبی داشته باشد، جوان‌تر به نظر می‌رسید و پوستی بی‌نقص دارید.

از پوست خود در مقابل تابش آفتاب محافظت کنید

در تابش خورشید اشعه مضری برای پوست وجود دارد. اگر از پوست خود در مقابل نور آفتاب محافظت نکنید، آسیب جدی دیده و با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. مصرف مداوم نیاسینامید اسید از پوست شما در مقابل آفتاب محافظت می‌کند.

آکنه‌های خود را درمان کنید

اگر پوست شما مستعد جوش و آکنه است می‌توانید با استفاده از نیاسینامید اسید آن را درمان کنید. این ماده به راحتی آکنه‌های پاپول و پاسچول را درمان می‌کند. این ترکیب پس از درمان آکنه نیز با افزایش قدرت ترمیم‌کنندگی پوست، جای آن را نیز به طور کامل محو می‌کند.

کلام پایانی

در این مطلب به معرفی یکی از اشکال ویتامین B3 یعنی نیاسینامید اسید پرداختیم. همچنین اثرات آن بر روی پوست را بررسی کردیم. اگر شما هم می‌خواهید از مزایای این ماده شگفت انگیز بر روی پوست خود استفاده کنید باید محصول آرایشی حاوی آن را خریداری نمایید. در فروشگاه خود انواع محصولات مراقبتی پوست حاوی نیاسینامید اسید را با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب در اختیار شما قرار داده‌ایم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *